vrijdag 22 november 2013

Momenteel.

Lezen: Elke avond één verhaaltje uit Dag Sinterklaas van Hugo Matthysen. De peuter komt na hun badmoment spontaan met het boek aangelopen, waarna zij haar sloefjes uitdoet en zich in de zetel nestelt (inclusief knuffels & fleecedekentje), wachtend tot ik naast haar plaatsneem. Waar de kleuter op het laatste moment toch nog even wil proberen om mij een ander boek te laten voorlezen. Liefst één waar de verhaaltjes enkele pagina's langer duren. Wat mijn lectuur betreft: op mijn nachtkastje ligt nog steeds Natte Dozen van Marnix Peeters. Ik geraak er niet door (te platvloers & eentonig) maar weiger een nieuw boek te halen alvorens ik dit uitlees.

Blij met: mijn bestelling via de webshop van Hema.be! Na 2 werkdagen geleverd, allemaal netjes ingepakt, cumuleerbare kortingen en het leukste van al: gratis stroopwafels in de verpakking!

Bezig met: het schrijven van kerstkaartjes. Gepersonaliseerd met een handtekening van de kleuter enal. Als ze u goed kan hebben, dan tekent ze ineens ook nog een regenboog of een zelfportret.

Mezelf verbazen over: de groeischeuten waarmee mijn kleinste dotje te maken krijgt. Nog maar enkele maanden geleden panikeerde ik bij het knippen van kleine teennageltjes, rook ze nog naar die typische babygeur en werd er enkel gekraaid van plezier. Vandaag wil ze niet meer in haar kleine bed slapen, heeft ze stappen ingeruild voor springen en doet ze haar zegje wanneer ze niet tevreden is alsof we allemaal verstaan wat ze vertelt. Ze smeedt samen met haar zus snode plannen om daarna ruzie te maken omdat afspraken maken toch niet zo simpel is. Ook de wandelwagen moet aan de kant blijven staan want op straat wandelen is het nieuwe avontuur.

Luisteren naar: het nieuwe album van Hooverphonic, nl. Reflection.

Plannen: mijn Pinterest-borden. Life can be so exciting!

En voor de rest, prettig weekend!





(naar lilith)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten