dinsdag 4 november 2014

Hoe ik werk.

Er deden mij het reeds enkelen voor, in navolging van lilith.


Huidige job: juridisch secretaresse in een fijn advocatenkantoor
Huidige mobiele toestellen: Nexus 5
Huidige computer: een roze Dell (thuis - dringend aan vervanging toe, suggesties meer dan welkom!), op kantoor een HP desktop.


Zonder welke apps/tools/software kun jij niet werken en waarom?

Op kantoor werken we met Kleos waarin al onze dossiers digitaal bewaard worden. Er wordt gebruik gemaakt van het standaard Office-pakket voor tekstverwerking, verzending van e-mails ed. Binnenin Kleos zitten al onze modellen die wij gebruiken voor bijvoorbeeld dagvaardingen te maken, ingebrekestellingen te sturen. Ook kan de boekhoudkundige zijde aan elk individueel dossier (inclusief diverse procedures) gelinkt worden zodat je in één muisklik (in principe) weet hoeveel er werd ontvangen door ons & hoeveel er desgevallend werd doorgestort. Bij incassodossiers is dit van onschatbare waarde.


Hoe ziet je bureau eruit?


Dit is het. Geen high tech-apparaten, gewoon basic. Op zich hebben we, buiten onze dossiers, niet veel meer nodig dan een telefoon, wat post it's, een pen en een computer met internetverbinding. 

Ik deel mijn bureau met mijn collega. Soms is dit ietwat enerverend omdat ik nogal gesteld ben op mijn eigen plaatsje maar uiteindelijk vormt dit geen manifest probleem. Ik mis het wel soms om geen fotootje van den offspring op mijn bureau te kunnen zetten alhoewel dat waarschijnlijk, gezien de sector & het clienteel, het beste is dat er niet teveel privézaken worden vrijgegeven.
 

Thuis is dit mijn 'bureau'. Voorzekers pure improvisatie. Ik plant mijn laptop het liefste van al op het keukeneiland omdat het zonder twijfel het gezelligste plekje in huis is. Ik zit daar met mijn rug dichtbij de chauffage (niet te versmaden in deze tijden). Wanneer het lief kookt, kan ik van alles als eerste te proeven. Gezien mijn leven voor een groot deel rond genieten draait, lijkt dat mij een zeer groot pluspunt.


Wat is je favoriete to do list manager?

Evernote, zonder twijfel. Ik lijst de hele dag door dingen op om ze daarna als een gek af te vinken. Ik schep plezier in dat afvinken, alsof het een spel is. Het lijkt een beetje op potjestraining bij kinderen: iedere keer ze een plasje hebben gedaan, mogen ze een sticker kleven. Bij mij is die sticker het afvinkvakje. Wanneer ik 's avonds naar mijn lijstje kijk, vol vinkjes, voelt het alsof ik mijn leven perfect op orde heb. 


Is er naast je telefoon en computer een gadget waar je niet zonder kan?

Eigenlijk niet, tenzij ik mijn bril mag meerekenen.
 

Waar luister je naar terwijl je werkt?

Het liefst van al houd ik van stilte. Helemaal niks rondom me. Indien ik thuis kook, staat meestal Klara op.


Wat ben je op dit moment aan het lezen? 

Morgen trek ik naar de boekenbeurs & hoop daar een hele voorraad nieuw leesvoer in te slaan. I'll keep you updated!  


Ben je eerder een introvert of een extrovert?

't Is een beetje van beiden wat. Ik ben eerder een introvert die probeert zichzelf als een extrovert op te stellen. Soms lukt dat, maar meestal neemt het introverte in mij de bovenhand. 

 
Hoe ziet je slaaproutine eruit?

Ik ga elke dag slapen van zodra ik moe ben. Lijkt mij een vrij efficiënte manier om mijn lichaam te geven wat het nodig heeft op het tijdstip dat het dat echt nodig heeft. Soms ga ik samen met mijn kinderen slapen (19u ong.) en op andere dagen ben ik om 1u30 nog steeds naarstig bezig met diverse taakjes af te werken.

 
Vul in: ik zou graag _____________ deze vraagjes laten beantwoorden.

Sofia Amoruso, of dichter bij huis: Eva Mouton. Sinds ik ze op de Bonte Fabriek live mocht aanschouwen, ben ik fan! Haar enthousiasme werkt aanstekelijk. Wat ze maakt is leuk en eerlijk, dus zou het wel fijn zijn mochten we kunnen aanschouwen waar ze haar creaties maakt of hoe ze te werk gaat. 

 
Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

"Dood gaan we allemaal". Niet meteen het meest romantische, maar wel een quote waar de meeste waarheid in schuilt. Voor mij wil dit zeggen dat je van elke moment moet genieten met elke vezel in je lijf. Dat je van vervelende dingen zoals wachten op de trein toch moet proberen om het leuk te maken. Ik probeer dan steeds te genieten van de wind, de stilte op zo'n perron,  

Is er iets dat je hieraan wilt toevoegen dat ook interessant kan zijn voor je lezers?

Bezoek vooral de andere bloggers die hieraan hebben meegedaan. Ik ben op die manier op een paar interessante apps gestoten, waaronder Beep'nGo, die ik anders helemaal nooit had gevonden.
De lijst met die medebloggers kan je terugvinden op de blog van Kelly.

5 opmerkingen:

  1. Et voila, in mijn toertje bij de andere bloggers, kwam ik hier terecht. Blij dat ik je blog gevonden heb. Weer eentje om aan mijn Feedly toe te voegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik volgde je al eerder op bloglovin' maar sta spijtig genoeg hopeloos achter met blogposts lezen. :(

      Verwijderen
  2. Ohh, leuk, ik ben zelf secretaresse op een advocatenkantoor. Ben jij ook zo'n grote fan van de helpdesk van Kleos :D?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, de "helpdesk" waar je eigenlijk enkel je boodschap moet nalaten omdat de mensen van de helpdesk altijd in gesprek zijn... :D Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat we de laatste tijd minder problemen hebben dan helemaal in het begin, maar ik koester nog steeds meer liefde voor Jurisoft dan voor Kleos. ;)

      Verwijderen
    2. Volledig mee eens! Die omschakeling heeft hier voor veel problemen gezorgd :)

      Verwijderen