zondag 18 oktober 2015

II - WORK #BOOSTYOURPOSITIVITY




Momenteel loopt de #boostyourpositivity-challenge rond werk. Ik vertelde jullie al eerder dat ik werk als juridisch secretaresse in een advocatenkantoor. 't Is een klein kantoortje, met zo'n viertal advocaten, welke nauw samenwerkt met nog enkele andere advocaten. In tegenstelling tot enkele andere kantoren, die zich strak willen verbinden aan een bepaalde huisstijl en druk bezig zijn met het opbouwen of behouden van hun imago, wordt er bij ons niet zoveel over dat onderwerp gediscussieerd. Het plezante daaraan is dat alles menselijk verloopt. Wanneer ik bijvoorbeeld een maand geleden er helemaal doorzat, werd ik zeer begripvol opgevangen door een groepje mensen die zich eigenlijk enkel werkgerelateerd met jou dienen te engageren. Dat je zowel door de poetsvrouw als door je baas (en iedereen daarrond en daartussen) regelmatig de vraag krijgt of het wel degelijk met je gaat, doet enorm deugd. Er was dan ook geen haan die er naar kraaide wanneer ik het even moeilijk vond om telefoontjes te plegen omdat het me emotioneel te zwaar viel. Iedereen sprong in de bres zodat ik van die werkverplichting gespaard bleef en zo ontwikkelde zich een heel opvangnet rond me, net zolang tot ik aangaf dat ik het wel zou aankunnen.

We vormen op kantoor een vrij hechte groep. Zo worden er regelmatig initiatieven ondernomen om samen op kantooruitstap/-activiteit te gaan. Vorig schooljaar gingen we bijvoorbeeld met z'n allen naar Toscane om de 25 dienstjaren van mijn collega te vieren. In onze agriturismo werden we getrakteerd op een heus feestmaal ter ere van secretaressedag. We bezochten Lucca, Sienna, San Giminiano, Pisa, Volterra en nog enkele andere dorpjes met een huurwagen. Je vindt hieronder trouwens nog enkele foto's van die uitstap.

We doen natuurlijk niet steeds zo'n groteske uitstappen. We gaan meestal elk jaar in de zomer naar een barbecue, we doen wandelingen waarna we gezellig gaan eten. Momenteel plan ik samen met 2 advocaten om mee te doen aan de schoolquiz van de kindjes. Er waren eerder enkele lessen aquafitness, welke nu zullen opgevolgd worden door fitnessmomenten en er beginnen zich plannen te vormen om alweer een meerdaagse uitstap te doen (alleen zal de bestemming nu net iets minder spectaculair zijn). Who needs friends and family with collegues like this... ;-)

The boyfriend en ik.

Het uitzicht achter de agriturismo.








2 opmerkingen:

  1. Ik ben jaloers op jouw collegiaal vangnet!
    Bij mij is het eerder een overschotgevoel dat ik heb? Niet belangrijk. Wat ik doe is mooi meegenomen voor de rest, maar in sé tel ik niet mee. Ik word ook nooit uitgenodigd voor een marketingmeeting... Ach. Ik ben jaloers op jou, maar het is je gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt absoluut niet fijn! Ik zou keihard uitkijken naar een job waar je wel meetelt, want dat verdien je!

      Verwijderen