zondag 12 juni 2016

Viva vaderdag!

Ze zaten hier al eventjes in spanning om hun cadeautjes af te geven. 't Is natuurlijk moeilijk iets geheim te houden dat al eventjes onder je bed verstopt ligt. Deze ochtend om 7u kwam Fiore al ons bed liggen, waar ze de hele tijd in mijn oor fluisterde  "'t is vaderdag he, vandaag is het vaderdag he?". We lieten onze papa nog maar eventjes verder slapen (enkel en alleen omdat het vaderdag was) en trokken naar beneden. Niet veel later vervoegde Phéline ons in de zetel en een uurtje later was het dan eindelijk zover, onze papa had zijn schoonheidsslaapje afgemaakt en kon verrast worden door al zijn cadeautjes!



Fiore knutselde in de klas een papa met 3 benen want alle papa's hebben piemeltjes.



Phéline maakte een doosje met daarin allemaal lieve woordjes voor vader.

Mijn papa is de stoerste omdat hij een kip op zijn arm zet.
Mijn papa is de liefste omdat hij veel kookt (eigen toevoeging van moeder: zijn dat spruitjes? Zit daar ajuin in? Eeeiii, wat is dat groen? Dat is echt pikant!)
Mijn papa is de mooiste omdat hij altijd scheetjes laat (haha, Fiore).
Mijn papa is de allerliefste omdat hij altijd iedereen kusjes geeft (Fiore) en omdat ik tegen hem mag liggen om naar de voetbal te kijken (Phéline).



Omdat onze papa maar één keer per jaar een échte dag voor zichzelf heeft, verjaren doet hij immers niet meer, mocht er wel een extraatje af. Vorige week zag ik nog een vaderdagpakket bij Brainfreeze staan en gisteren schoten we ons nog last minute binnen om toch nog een pakket te laten samenstellen. Van het pakket hebben we helaas geen foto genomen; we hadden het moeten verstoppen bij onze thuiskomst en toen het uiteindelijk uit de schuilplaats werd gehaald, wilde de kinderen absoluut het cadeautje al openmaken. Ik kan u zeggen dat het in een doorzichtige folie werd verpakt op mannelijke wijze. Geen vrolijke strikskes en krullekes maar wat plakband en een zwart lint et voila! Omdat vaders nu eenmaal mannen zijn en geen nood hebben aan decoratief gefrutsel. ;-)

In het pakket zaten chocoladestokjes van Darth Vader, een speculaasje van Batman, een frisdrank, koffie van Van Poeck, een comic van Chewbacca (al prefereerde ik die van Outcast maar de dochter koos), een mini-caramelsiroopje en een gepersonaliseerde tas (the Hulk!) van Art Grafunkel.

Bovenaan in het midden ligt een cadeaubon van The Cleen's, een mannenkapsalon/barbershop in Rupelmonde waar mijn lief zijne coup regelmatig laat bijschaven. Ge kunt er dus niet alleen terecht voor mannenkapsels, maar ook voor een deftige scheerbeurt of het degelijke trimwerk van uw baard (met een pintje in de hand!). Extra plus: het salon is gevestigd in een oud café, met toog enal.


En het lief? Die is content. We lachten gezamelijk om zijn derde been op de tekening van Fiore en hij aanhoorde de lieve woordjes die Phéline voor hem opschreef. Zijn haar moest binnenkort kortgewiekt worden en 't is altijd plezant om uwen baard te laten trimmen dan dat zelf te moeten doen. De zoetigheden van het Brainfreeze-pakket deelt hij uit aan de kinderen, die er eigenlijk al sinds de samenstelling op aasden en hij heeft al een paar keer "waar is mijnen Hulk?" geroepen. Succes dus!



Eigen mening. Niet gesponsord. #supportyourlocals

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen