maandag 31 maart 2014

Nadat ik gisteren een hele big bag houtschaafsel leegmaakte, protesteert de rechterkant van mijn lichaam tot op heden volhardend. Waar hoogmoed voor de val komt, zal overmoed voor rigiditeit komen. (Met wat Photoshopskills had ik een schoon prentje gefabriceerd dat iedereen zou repinnen.) Mijn eens zo stevige (maar trage, door die kleine beentjes) tred werd lichtjes omgevormd tot een dronkemansloopje nadat ik het lumineuze idee had om ook nog eens schoenen met hak aan te doen. Met wankele benen baande ik me een weg naar trein en kantoor, zonder net niet een paar keer mijn voet om te slaan en plein publique. Lichtelijk genant.

In ieder geval: mijn lichaam voelde aan alsof ik de hele zondag in een fitnesscentrum had vertoefd tussen zweterige jerommekes met vergeelde marcellekes. Om bench presses en squats te doen, niet om te praten over shakes, 'droog staan' en trainingsschema's, naturellement. Uiteindelijk leek dat allemaal nog niet zo erg; pijn hebben om er wat strakker, slanker en gespierder uit te zien. Opeens moest ik in mijn gedachten een fitnessabonnement gaan halen, strakke schema's volgen en mijn leven wijten aan het kweken van meer musculaire massa. Ik waande me een female bodybuilder en dacht na over winkels waar ze fluogroene bikini's verkochten.

Het realiteitsbesef haalde mij echter snel in. Gelukkig maar. Mocht ik van plan zijn om zulks na te streven, dan kon ik reeds beginnen met alle koperen centjes van de openbare weg op te rapen om mijn veelvuldige spray tans te bekostigen. U moet zich maar eens voorstellen hoeveel vloeistof er nodig is om zo'n vrouwelijke mastodont te voorzien van een glazend oranjebruin laagje. Over het belachelijkheidsaspect nog maar te zwijgen...

Het leek mij in ieder geval het proberen niet waard. Buiten die sporadische verzuchtingen in pashokjes, lijken mij die extra kilo's boven dat streefgewicht me niet echt te deren. Ik ben op dit moment sowieso al de trotse bezitster van een wasbordje, alleen houd ik er net iets teveel van zodat ik er een laagje vet over bewaar.  Of daar perse een verkleinwoord van dient gemaakt te worden, laat ik aan u over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten