zondag 11 mei 2014

Moederdag






Eerst en vooral; aan alle vrouwen die iedere ochtend vroeg uit de veren zijn, pas op het einde van de dag zien dat er een melkvlek sinds 's ochtends op hun jeans zit of na iedere shopping spree altijd wel thuiskomen met spulletjes voor de kroost maar nooit voor jezelf: gelukkige moederkesdag!

Vandaag dien je absoluut niet te poetsen, te koken, of überhaupt gewoon uit jouw zetel te komen als je er geen zin in hebt. Laat je goed in de watten leggen want vandaag draait het om jou! We kunnen allemaal beamen dat dit mag ook wel eens. HOERA!




Mijn moederdag is nog niet zo heel ver gevorderd maar ik mocht wel al een pakje in ontvangst nemen. De overenthousiaste kleuter in ons midden werd als eerste wakker & stond al snel aan mijn bed met een cadeautje. Ze hield het pakje voor liefjesdag (zoals zij het zo mooi noemt), dat ze in school in elkaar had geknutseld, al even verborgen. Het was voor Phéline al heel moeilijk geweest om nog niks te verklappen (& als ze dat deed, mocht ik het zeker niet tegen haar juf zeggen) maar vandaag was het dan eindelijk zover...

Alles begon met een mooi versje.




Daarna kon het uitpakken beginnen...


SPANNEND! 


Cadeautjes aan moeders worden ook steevast uitgepakt door een willekeurig lid van de kroost.

Bij deze werd het gedaan door Phéline zelf. De zus zat immers nog in het verre land der dromen. 


Ik ging ervan uit dat dit hartje het uiteindelijke cadeautje was.
Zeg nu zelf: dit is toch een geweldig mooie cadeauverpakking?


Het duurde even maar uiteindelijk kreeg ik het zelfgemaakte cadeautje te zien!


Ze maakte een wolkje van plasticine en strijkkralen. Achteraan werd een magneetje bevestigd. Mijn magneetbord heeft alvast wat meer kleur gekregen. 


Het klinkt misschien zeer ondankbaar, maar al had ze mij een gedroogde paardenbloem gegeven in krantenpapier, dan nog had ik haar ontzettend dankbaar geweest. 't Kind was zo fier op haar cadeautje zodat haar gevoel & glimlach al meer dan genoeg voldoening brachten.

Straks staan nog op het programma: wandelingetje maken met de hond die op logement is, boterkoekjes halen als middageten, rustig uitblazen in de zetel met een goed boek in de hand (of kleurpotloden) maar vooral met volle teugen genieten van mijn twee oekedoeletjes. 

Geniet er ook van, moedertjes, want dat is vooral waar moederdag om draait.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten