zondag 15 juni 2014

Ergens tussen PB's, bedrog & persoonlijkheidstesten.

Eerlijk toegegeven, op dit moment voel ik mij een beetje een bedrieger. Ik ben absoluut niet op zoek naar een relatie. Mijn hoofd vertoeft momenteel in een stand van "wat wil ik - wie ben ik" na de laatste stukgelopen fling. Die eindigde omwille van mijn eigen karakter, waarvoor ik mezelf nog vele keren denkbeeldig met het hoofd tegen de muur zal slaan, & lag dus niet aan de man, die in se dus geen klootzak was. Dat deed me inzien dat ik misschien toch wel van mijn "alle mannen zijn klootzakken"-slagzin afscheid dien te nemen. Of dat deze op zijn minst toch een kleine herziening vraagt. En daarom is het beter dat ik me nu gewoon tussen de mannelijke aardbewoners meng in plaats van ze af te stoten of me er voor af te schermen. Bitterzoet, op deze manier. Al vraag ik me soms toch nog af waarom ik het doe want ...

Meest ontroerende pick up-line tot hiertoe: "hey princesje zin om af te spreeken xxxxxxxxxxx" - komende van een 35-jarige man, jazeker. De tranen bolden bijna over mijn wangen om te zien dat mannen die al 35 jaar op deze aardbol rondlopen, nog steeds niet 'prinses' noch 'spreken' correct kunnen schrijven. Hetzelfde ging op voor het niet gebruiken van leestekens of hoofdletters.

Kernwoorden waarvan 3/4de van de mannen vinden dat het henzelf omschrijft: trouw, lief, zorgzaam, betrouwbaar. Ja, ik weet het. Ik kon het ook niet geloven toen ik het voor het eerste las. 't Valt ook op dat mannen zichzelf over het algemeen ook als 'aantrekkelijk' beschouwen. Iets wat voor vrouwen meestal wat moeilijk ligt om zichzelf onder die noemer terug te vinden.

Wie mij het eerste contacteerde: iemand van 33 met een gelkuif, postcode 9120, die aan fitness deed. Ik kon wel huilen. Fitness gast, serieus? Zie ik eruit als iemand die naast een afgetrainde, zonnebankbruine & afgelekte man wil lopen? Je ne pense pas, hein. Nonchalante types hebben bij mij nog steeds de overhand. Maar ook niet te nonchalant, natuurlijk. Een zwerm vliegen rond zijn hoofd & kapot schoeisel zijn nu ook niet meteen de meest aantrekkelijke zaken.

Meest directe eerste bericht: "dag jij, mijn nummer is ****. Je mag me bellen." Alsof ik stond te springen om een compleet onbekende op te bellen. Ik twijfelde even om anoniem te bellen & een hijgtelefoontje te plegen maar dat ligt niet echt in mijn aard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten