maandag 20 oktober 2014

Verjaardagskaartjes.


Omdat Phé binnenkort jarig is, besloten we een feestje voor haar te geven. Niet zomaar een feestje, want het was eigenlijk het allereerste verjaardagsfeestje dat ze in haar (soon to be) 5-jarig bestaan heeft meegemaakt. En bij dat feestje hoorden ook uitnodigingen.

Initieel wou ze enkel meisjes van haar klas op het feest uitnodigen "want jongens willen mij altijd oppakken". Omdat het haar wel een beetje triest stemde dat de jongens geen kaartje zouden krijgen, besloot ze maar ineens heel de klas uit te nodigen. Compassie is een schone deugd.

Oorspronkelijk opteerde ik voor ballonnen maar ik vond geen mooie exemplaren en zag er een beetje tegenop om met mijn vingers te prullen aan de knoopjes.


Inspiratie voor de uitnodigingen haalde ik bij Pinterest. Dat bracht me bij een beperkte lijst van criteria. Op onze kaartjes moest er een vlag gebruikt worden, ze moesten van 'kartonpapier' gemaakt worden en ik wilde ook nog ruimte om zelf iets te knutselen. Dat was het. Ge ziet, ik ben geen moeilijke.

Het lief, die beroepshalve drukker is, ging met mijn vage wishlist aan de slag en na één correctieronde mocht ik hem plechtig 'start de persen' mailen. Werkelijk met liefde gemaakt.




Enveloppen werden vakkundig gestempeld door Phé zelf, die iedere enveloppe zelf stempelde in haar pyjamaatje aan het keukeneiland. Stempelen heeft blijkbaar een zeer rustgevende werking.





Deze ochtend deelde de bijna-jarige alle kaartjes zelf uit op school. Envelopjes werden gretig opengemaakt, de windmolentjes kregen hevig geblaas te verduren. De dochter liep zo fier als een gieter de speelplaats rond, kindjes te zoeken die nog geen uitnodiging hadden gekregen. Toen ze in de kring zat, met wat okkernoten op de schoot, zei ze "bedankt" terwijl die gigantische vreugde nog steeds van haar gezicht droop.


Kaartjes: ETC printing (info@etc-printing.be) // windmolentjes & washitape: Hema // totale kostprijs per kaartje: 0,76 EUR, all incl. // voldoening: eeuwigdurend



Geen opmerkingen:

Een reactie posten