donderdag 9 oktober 2014

#PROJECTBLOGBOEK

Ik had nog niet zolang geleden een blogboek gekocht dat werd geschreven door Joy Cho van oh joy! Er stonden veel bruikbare tips in maar uiteindelijk was het toch niet dat wat ik zocht. Het was eerder meer een gids naar hoe je zoveel mogelijk geld kon verdienen met je blog. Achteraf gezien leek dat wel vrij logisch, gezien de titel van het boek Blog Inc. is. Tja.

Toen ik las dat lilith van TFTC een blogboek schreef, heb ik zeer lang getwijfeld of ik het zou gaan halen eens in de boekhandel. Blog Inc. was helaas een vrij grote teleurstelling geworden & dan mijn geld nog eens gaan spenderen aan een boek omtrent hetzelfde onderwerp; twijfel alom. Het was toen i. van Kerygma de aanzet gaf tot #projectblogboek, dat ik mezelf over die denkbeeldige lijn trok. Een uur nadat ik haar blogpost had gelezen, stond ik op mijn tenen gefrustreerd naar het Blogboek te graaien in de Standaard Boekhandel. (aan Standaard Boekhandel: denkt ook aan uw kopers die maar 1m59 groot zijn, vrienden. Wij geraken niet zo vlot aan boeken op de bovenste plank. *angry face)

Het Blogboek, de NMBS en mezelf, allen in hetzelfde kleurenpatroon. Als dat geen teken was. ;-)


Ik las het sindsdien tijdens elke vrije moment, beginnend op een willekeurige pagina & nam notities. Mijn hoofd borrelt sindsdien van inspiratie, wat absoluut geen kwaad meer kan vermits ik heb gelezen over de spark file. Gelukkig zijn er nog veel meer andere dingen die ge anders nooit zou weten, zoals bijvoorbeeld dat tijdschriftentrucje. In het Blogboek staan vooral passie & goesting centraal. En da's net wat het zo leuk maakt. Kelly (want zo heet lilith in het echte leven) geeft tips die helemaal niet vingerwijzend overkomen. Het werd vlot geschreven met de nodige stukjes humor/zelfreflectie zodat het ook niet het gevoel geeft alsof je droge informatieve lectuur aan het lezen bent.

Anyhow: ik ben begonnen met het oplijsten van alle ideeën. Er zijn er een paar bij die een zeer grote uitdaging vormen (een vlog begot!). Die dingen gaan waarschijnlijk een acute vorm van uitstelgedrag voortbrengen doch ik ben absolute vastberaden om dat ganse lijstje af te werken, al zal het met wandelstok in de hand zijn. Wordt vervolgd, ongetwijfeld...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten