woensdag 6 april 2016

Peppermint love.




Onlangs gingen we voor de eerste keer naar de biowinkel. Al die jaren koop ik bijna altijd bio in de supermarkt maar toch ging ik nog nooit in zo'n winkel binnen. Toch een beetje vreemd he? We gingen naar Puur Natuur in Melsele, een familiebedrijfje dat zelf hun gekweekte biologische groentjes verkoopt, samen met een heel gamma aan biologische producten maar ook een heel resem aan vegetarische/vegan producten. Er waren zoveel producten in één kleine ruimte gestockeerd, dat ik er buiten alle verwachtigen even over moest doen om alles te bekijken.

Ik kocht een heleboel vegetarische vleesjes, waaronder een doos vegetarische kaaskroketten. Op Instagram kreeg ik heel wat vragen over vegetarische kaaskroketten want uhm, is kaas niet altijd vegetarisch? Uhu, I know the feeling. Dat dacht ik tot enkele jaren geleden ook. Nu, ik ben geen experte op dat vlak, maar vrijwel 90% van alle kazen bevat dierlijk stremsel. Stremsel wordt in dat geval gewonnen uit de lebmaag van kalveren. Het is dus niet direct vlees dat je opeet, maar enzymen uit de maag van kalfjes. Anyway, ik vond mijn heil steeds in plakjes Leerdammer en een special mix geraspte kaas van Colruyt maar speurde nog steeds hopeloos de diepvriesvakken af naar veggie kaaskroketten. Tot op heden dus! :) Kaas is trouwens de reden waarom ik nooit vegan zou kunnen eten. 

Er was één product, op de kaaskroketten na, waar we momenteel nog steeds lyrisch over zijn. Zie de muntjes van Rapunzel. Ze zien er absoluut niet zo afgestreken wit uit als hun concurrenten maar god, wat zijn ze lekker. "Ik ga ze in mijn mond laten rusten en dan als ze echt zacht zijn, dan ga ik er pas op bijten want anders zijn ze te snel op", dat soort van lekker volgens Fiore. En check dat mooie doosje! Ik denk dat we volgende keer een variant gaan nemen, al was het maar om die andere mooie doosjes te kunnen bemachtigen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten