donderdag 9 januari 2014

2013

Nu de 365 dagen van 2013 verteerd zijn, is het tijd voor een kort overzichtje. Hupla!


* Ontdekking
De soeppakketjes van Albert Heijn. Echt, hoe geweldig is dat niet? Ideaal voor luie uitgeputte moeders die wel zin hebben om hun gezin een vers soepje voor te schoteln, maar niet in het bij elkaar zoeken van ingrediënten.

* Instant happymaker
Liedjes uit volle borst meekwelen. Liefst met golden oldies zoals Radar Love van Golden Earring, Roxanne van The Police, Walk This Way van Run DMC of Come Back and Stay van Paul Young.'t Hoeft niet enkel in het gezelschap van uw kamerplanten te zijn. Ook supermarkten, auto's, je werkplaats of de openbare weg (althans toch het voetpad) lenen zich hier perfect toe.



* Levensles
Wijn die weken openstaat is niet meer drinkbaar. Niet - meer - drinkbaar! Ook niet als ge zoveel kunt drinken & drankjes mengen als ge wilt zonder 's anderdaags van iets last hebt. Voor de eerste keer in mijn leven was de vorige avond een zwart gat en liet die befaamde kater zich voor de eerste keer in mijn leven zien. Of voelen liever. Toen een van mijn favoriete winkeltjes op 27 juli net voor de eerste keer de deuren opende, had ik enkel oog voor het toilet in plaats van de macarontoren die er heerlijk uitzag, de sprankelende coupejes champagne en al dat moois in de etalage & de winkel. Na die bewuste dag nam ik mezelf voor om nooit nog alcohol te drinken. Laten we zeggen dat die verbintenis niet lang stand heeft gehouden maar mijn consumpties sindsdien zijn wel op één hand te tellen.

Macarontoren, mooie sierraden & verfomfaaide Stephanie die wou bewijzen dat ze een harde was die wel degelijk ter plaatse kwam en niet in de zetel lag te verkommeren.


* Meest genante moment
Een mislukte poging wagen tot de gangnamstyle met naaldhakken die ik voor de eerste keer in een jaar terug onder mijn voetzool schoof. Op een parking met kiezelsteentjes. Tussen een hele hoop mensen. Fail. Of afgewezen worden voor de eerste keer in mijn leven. Twice the fail. Uzelf nooit overschatten is de boodschap in beide gevallen.


En om af te sluiten: Mijn buikspieren zullen het in 2013 geweten hebben dat er vooral gelachen werd. Met dit bijvoorbeeld, om aan te tonen hoe bedenkelijk mijn niveau van humor wel niet was (nog steeds is):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten