vrijdag 25 juli 2014

I'm thinking balls are to men what purses are to women. It's just a little bag, but we feel naked in public without it.


Quote van de geweldige Carrie Bradshaw, na al die jaren nog steeds een rolmodel voor vele vrouwen, desondanks haar fictieve karakter als leading lady in Sex and the City.

♥♥♥

In mijn studentenjaren deed ik iedere maand een blogpost over de inhoud van mijn tas. Na al die jaren leek het mij niet meer de moeite om dat keer op keer te herhalen. Mijn handtas zou zich nooit meer vullen met spannende gadgets maar eerder met pampers voor noodgevallen of 17 zakdoeken voor kleine snotneuzekes.

Vandaag zag ik via Titatastisch een postje over haar tasinhoud. Het deed mij met heimwee terugdenken aan die tijd van weleer & ik zag mijn kans schoon om even snel in haar voetsporen te treden. Al was het maar om nostalgische redenen.






* the usual:
huissleutels (met megasleutelhanger om de kans op verlies kleiner te maken), een concealer (Clinique), rosse centjes (want dat is het enige geld dat ik liever kwijt ben dan rijk), portefeuille (Armani), kauwgom, deo & parfum.

* de kindergerelateerde: 
Rekkertjes, speldjes, snoepjes, kaartjes voor een draaimolen & een lolly. Mochten mensen niet beter weten dan zouden ze denken dat dit de tasinhoud is van een kinderlokker.
Ook nog: de papieren toeter (of hoe het doorgaans genoemd wordt: mini-vuvuzela) van fairplay for refugees. Als de kinderen lawaai willen maken, dan is het maar beter dat er een een deftige boodschap aan verbonden is.

* het persoonlijke & werkgerelateerde:
Key Card voor het dagelijkse treinverkeer naar het werk, paperclips, horloge (Casio), infinity-armbandje (Lott), oortjes (jawel, een reserve), een stick met Belgische driekleur (is dat WK dan al gedaan?) & mijn notitieboekje (Hema), inclusief pennen (die kunt ge nooit teveel hebben). Mijn excuses voor de CD&V-pen. Ik zal ze verbranden & haar assen door het toilet spoelen, ofzoiets.

Men zegt wel eens dat de dierbaarste bezittingen van een vrouw in haar tas zitten. Voor mezelf kan ik dat enkel beamen. Ik zou bijvoorbeeld niet zonder mijn sleutels & portefeuille kunnen, vrij logisch. Maar ook aan mijn notitieboekje ben ik vrij gehecht. In dat kleine boekje staat heel mijn leven, zonder overdrijven. Er staan afspraken in, lijstjes, mooie quotes of er zitten diverse kattebelletjes ingevoegd. Geen samenhang of verband, tenzij de spontaniteit & haast waarmee ik alles neerschreef.


Tijdens een normale werkweek zit er in mijn handtas meestal ook een boek in maar gezien de vakantie las ik The Rosie Project van Graeme Simsion in enkele dagen uit & is deze nu even boekloos.


1 opmerking: