maandag 30 maart 2015

De Bonte Fabriek - mijn favoriete onderdeel

Nu ik binnenkort opnieuw een bonnenboekje ter waarde van 250 EUR van de dames van de Bonte Fabriek mag weggeven, dacht ik na over het hele concept. Waarom trek ik elk half jaar, al is het maar om eens in een haastje rond te lopen, terug naar die kleurrijke beurs? Het antwoord dat het meest voor de hand ligt: de standhouders. Het is geweldig om te kuieren tussen die verschillende standen, die de meest variërende dingen aanbieden maar toch zo aan elkaar gewaagd zijn. Ik vind het ook plezant om de mensen achter de (web)winkels te leren kennen. Aangezien ik niet zo sociaal van aard ben, sta ik eerder als een voyeur naar de kraampjes te kijken maar in ieder geval: ik kan bij veel winkelnamen ook een gezicht kleven en dat maakt het altijd net iets persoonlijker wanneer je in de webwinkel van sommige standhouders iets koopt.

Maar helaas, 't is niet het persoonlijke aspect dat mij blijft lonken naar de halfjaarlijkse hoogmis van fraaiheid. Ik dien te bekennen dat er voor mij een grote trekpleister is, nl. de fotostand van Beelderig.
Iedere keer kan je jouw kindje gratis laten fotograferen in een schoon decor. Dat is hier nu al jaarlijkse traditie geworden. Ongeveer een weekje nadat de beurs is afgelopen plaatst Sieglinde, de fotografe van Beelderig, alle foto's op haar facebookpagina, waarna je ze kan bestellen voor een schappelijke prijsje.

We laten de kindjes niet keer op keer fotograferen. Soms gaan we rond in een haastje, staat er echt een ellelange rij te wachten of hebben Phéline en Fiore er absoluut geen zin in. De keren dat het welk lukte, zie je hieronder.

De eerste keer dat we naar de Bonte Fabriek gingen, zag onze foto er zo uit:



Bij gebrek aan zus mocht de meme met Phéline op de foto. We hadden ons absoluut niet voorzien om op de foto te gaan (lees: speelkleding aan, vettige haartjes van een wafel te eten ed.)




De tweede keer dat we ons lieten fotograferen, was de zus al meer dan groot genoeg om mooi op de foto mee te kunnen. Fiore vond het zichtbaar plezanter dan Phéline, die vooral ingetogen is en meer tijd nodig heeft om uit haar schulp te kruipen.





De laatste foto van hen vind ik de beste. Ze voelen zich duidelijk beiden op hun gemak. Toen Sieglinde haar camera al had neergelegd, hadden ze nog steeds zoveel plezier in het decor. Fiore bleef op de olifant rondhuppelen.

Ik ben enorm benieuwd naar het decor van de komende editie en hoop dat ze op de foto's even stralend zullen staan! De eerstvolgende editie van de Bonte Fabriek vindt plaats op 2 en 3 mei te Sint-Niklaas. Meer info volgt bij de giveaway!


Alle foto's genomen op de Bonte Fabriek door BEELDerig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten