maandag 31 augustus 2015

Voorbije week.

/// OFFLINE:

De laatste week voor de befaamde 1 september is gepasseerd. Mijn kinderen hebben er alvast gigantisch veel zin in. Vandaag geniet ik nog van de allerallerallerlaatste dag vakantie met de kinderen (ik heb zelf ook een vakantiedagje genomen) om nog een grote wandeling te doen en onze vakantieboek verder in elkaar te knutselen. De laatste vakantiedag heeft altijd zoiets magisch. We moeten opnieuw terugkeren naar onze schoolroutines (minder lang slapen, zucht) en de extra lange opblijftijden worden naar zeer zeldzame momenten in het weekend beperkt. Phéline gaat nu naar het eerste leerjaar en dat is toch wel een mijlpaal in zo'n jong kinderleven. Niet alleen voor haar, maar ook voor mij. Het 'klein' is eraf en het kind moet en zal zo snel mogelijk kunnen lezen zodat ze niet meer aan mij hoeft te vragen wat er in haar boeken staat geschreven. Fiore daarentegen gaat nog steeds verder spelen in de eerste kleuterklas. Ze moeten niet allemaal in sneltempo opgroeien.

/// ONLINE:







/// Bovenstaande beelden uit An Illustrated Guide To Our Maddening Relationship With Tech door Jean Jullien.

/// 5 manieren om je gerimpelde kledingstuk toch nog strijknet te krijgen, zonder strijkijzer.

/// 3 uur in de file staan voor een stukje van amper 15 kilometer met een kind op de achterbank dat even genoeg heeft van kapitein Winokkio? Dit is echt een voltreffer. Feesten gelijk de beesten voor kleuters enal.

/// Ik nam voor de eerste keer in een lange tijd alweer een blender in gebruik. Online vond ik de Smootie Maker van Alpro terug. Hij laat je weten welke fruit/groente bij elkaar passen alsook welk Alpro product je als basis kan gebruiken. Handig!

/// "Helaas pindakaas, geluk of ethiek zijn op vandaag niet relevant voor onze maatschappelijke waarde. Dus gaan we allemaal gezellig voor die trap ‘hoger’ op de zogenaamde ladder van het leven. Ongeacht hoe groot het ongeluk of de tumor die we ermee opdoen ook is." - geweldig stuk over hiërarchie en gelijkheid van Emilie Plouvier, verschenen op Charliemag.be.

/// Nog steeds onder de indruk van ons bezoek aan het Naturhistoriska riksmuseet te Stockholm, ben ik als een bezetene alle filmpjes van thebrainscoop op Youtube beginnen bekijken. En oh, de nostalgie, in dit filmpje villen ze een kalf met twee hoofden en wat blijkt, in Stockholm hebben ze zo ook eentje staan. Met vacht weliswaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten