zaterdag 24 oktober 2015

What they said


Ik kom op veel blogs een categorie tegen met kinderpraat. Ergens waar de quotes van kindlief voor een bepaalde periode verzameld worden en neergepend. Bij mme zsazsa staan ze bijvoorbeeld links in de zijkant, lilith maakt er dan weer heuse blogposts over onder de noemer 'dexter spreekt'.

Ik vind dat geweldig, die kinderuitspraken. Zelf heb ik er ook zo twee rondlopen, van die kindjes die zulke woordflaters slaan. Ik denk dan eens dat ik er zelf een overzichtje van moet maken. Ooit pende ik ze neer in een schriftje, maar dat ben ik kwijtgeraakt sinds de verhuis vorig jaar. Misschien wordt het maar tijd dit een keertje maandelijks hier neer te zetten, die stoten en uitspraken van mijn offspring. Hopelijk maakt het ook iemand anders' dag zoals het steeds de mijne maakt.

Brings colour into my life since 2012

"Oh yes, dit is net mijn lievelingsliedje op studio Bussel.", terwijl op de achtergrond het fameuze drank & drugs-lied weerklinkt. - Phé

"Iepsieloog", Phé, over de psycholoog.

"Zeg het eens, mama. Joje (Fiore) is mooiste kindje he?", Fiore

"Leven wij op de maan?", na ontkennend antwoord: "Waarom niet?" - Phé

"Gaan we met jons fiets? - Fiore

"Ik ga tellen é. Een, twee, ... Ja, ik ga mij boos moeten maken op jou, mama." - Fiore

"Vuile ruziemakers!" - ik
"Ik ben niet vuil!" - Phé
"Ik wel. Ik heb bij meme een seetje laten (scheetje gelaten)" - Fiore

"Ik kan niet helpen want mijn keel is moe." - Fiore

"Kijk, ik kan goeeeddd!", Fiore die van een onbewaakt moment gebruik maakt om melk/water in haar beker te gieten en steevast de fles uit haar handen laat vallen vanaf ze gedaan heeft met gieten.

"Een jongen en een meisje geven elkaar een kus op de mond. Oei, daar is een gaatje. De jongen kruipt erin. ... KIJK! Ik heb een knoop gemaakt!" - Phé

"Stobbesteen (dobbelsteen) gooien!" - Fiore

"Neeee, niet jou spekels (speeksel) op mij doen é" - Fiore, als ik een poging waag tot het aanbrengen van wat moederkeszalf. ;-)


1 opmerking: